Danger a seynes

Posté en tant qu’invité par Ruben:

can i have you email joel?
it would be a lot easier to communicate.

If you start to reequipy, when will the sika be dry? does is take more than some days?
and again… can someone tell me something about the grades of the other sectors? are all the hard routes situated in the « infected » sector?

Joel i guess you are one of the locals. can you give me some information pls?

Posté en tant qu’invité par Simon:

joel(responsable équipement30) a écrit:

pour savoir quel secteur sont réouvert consulter le site de la
fd.

j’ai trouvé ca: http://www.ffme.fr/cd/30/index.html, mais y a pas d’infos … ?

Posté en tant qu’invité par Bruno:

Dear Ruben,

It’s the site of the french federation : www.ffme.fr

But you won’t find there the informations you are searching for (nothing more than on this forum). I can assure you that most of the hardest routes in Seynes are not in the Belle and Bête sectors : they are in sectors which are located to the center and east of the cliff. I think the recent ones don’t have equipment problems but I don’t know Seynes enough to certify it. Some climbers on the forum could give you this information for sure.

But do you know that you can find not far from Seynes many cliffs with very hard routes ?For example, you can go to Buoux, one hour east, or Claret, one hour west … where you can meet Pierre Rouzo, the nicest and more welcoming to strangers guy on this forum (bad private joke, forget it). And Russan, which is much closer from Seynes, has also hard routes.

So you don’t necessarily need to focus on Seynes.

Bruno

Posté en tant qu’invité par Ruben:

you’re right
i knew about the other cliffs… the only thing is, i don’t like driving around(it is already a 1000km-drive to get there). We’re staying in some gite nearby…so it would be nice to focus on seynes.

tnx for the first serious answer though. Looks like most french dudes dont like foreigners around? Maybe you guys should stop driving your renaults, it ain’t good for the jovenism. besides those meganes really suck.

Btw, are there lots of new bolted lines from the past 5 years? if so, are they in some topo or do you have to find a local?

so tnx again

Posté en tant qu’invité par Bruno:

I guess french people are not very different from people from the rest of the world. Good guys, bad guys … I am sure you will find some nice people to talk to.

I think you can still buy the topo and its 2001 supplement at the auberge of Seynes and I think that most of the new routes are on golden 12 mm spits.

Don’t know where you are going to sleep exactly but I insist on Russan, though, which is less than 1/2 hour away from Seynes. For the new routes in Russan, you can take a look there : http://www.soescalade.com/info_fr/russan/frame_info_russan.php

Posté en tant qu’invité par Expat:

Vous avez tou été contaminés par notre ami Sudiste ou bien ???
Désolée de ne pouvoir répondre à Ruben car je ne connais pas très bien Seynes, je le suis encore plus quand je vois que personne ne l’aide…

Sorry Ruben I don’t know this crag very well so I can’t help you but I feel very sorry for you that no one could answer. Maybe the French climbers don’t speak English, or the ones who speak English don’t know Seynes…
But please stop with that bullshit :
Maybe you guys should stop

driving your renaults, it ain’t good for the jovenism. besides
those meganes really suck.

[%sig%]

Posté en tant qu’invité par Simon:

Expat a écrit:

Maybe the French climbers don’t speak English, or the ones who
speak English don’t know Seynes…

it maybe that … I don’t know very well Seynes (I have been there only one time, you can see Dinosaure on my website) … you have crags with BIS equipment which must be avoided and others crags with good equipment …

what more to say , if you don’t find enough hard routes you can also go to Russan, Buoux … I think there are enough climbing spot on the South to climb for a week …

if you see this equipment, don’t climb the route:

Posté en tant qu’invité par ney:

Hello Ruben,
I am apologize not to write you in Flemish, it’s a so long time that I dont speak any more the language of our country. But, please, do not criticize French people, they are like us, sometimes good, sometimes better than us.
As announced in my last message, the majority of the routes of Seyne were equipped with Bis pins. Thus, the potential problem is not limited to « la Belle et la Bête ».
Now, new routes have been equipped with 12mm pegs (Spit), in the 7b/7c grade (area: Nouveau Monde/colonnettes). Probably in the 8 level but I dont have the competence to climb in the 8 degree (you may have a look on the 2nd section of Ventricule, that must be very hard).
Today, Seyne is under re-building and if you can not climb there, go to Russan, it’s close to Seyne and it is a very nice place too.
Take care.

Posté en tant qu’invité par ney:

Hello Ruben,
I am apologize not to write you in Flemish, it’s a so long time that I dont speak any more the language of our country. But, please, do not criticize French people, they are like us, sometimes good, sometimes better than us.
As announced in my last message, the majority of the routes of Seyne were equipped with Bis pins. Thus, the potential problem is not limited to « la Belle et la Bête ».
Now, new routes have been equipped with 12mm pegs (Spit), in the 7b/7c grade (area: Nouveau Monde/colonnettes). Probably in the 8 level but I dont have the competence to climb in the 8 degree (you may have a look on the 2nd section of Ventricule, that must be very hard).
Today, Seyne is under re-building and if you can not climb there, go to Russan, it’s close to Seyne and it is a very nice place too.
Take care.

Posté en tant qu’invité par joel:

Désolé mais le site du CD30 est en pause. Vous trouverer les infos sur le site de la FD : www.ffme.fr pour l’instant les secteur de la belle et de la bete ne sont toujours pas grimpable mais on avance relativement vite.

Posté en tant qu’invité par climber:

if you speak english like a vache espagnole it’s better that you fermer ta gueule de plus que t’y dont understand…enfin ji mi comprend!!!

Posté en tant qu’invité par Iragael:

hé Olivier ! et les autres…
ça fait 20 ans que je dis préférer un goujon à une broche parce qu’au moins on sait à quoi s’en tenir à son sujet. Vos broches c’est de la merde ! Car en plus, comme les coeur, elles ont tendance à maintenir le doigt du mousqueton contre le rocher.
Pour moi le seul ancrage rassurant serait un goujon avec une plaquette inox pliée « à l’ancienne » ! sauf évidemment pour les roches tendres où la colle s’impose sans discussion. Mais même dans ce cas, je préfèrerais une tige filetée scellée avec une plaquette maintenant le doigt du mousqueton à l’extérieur et permettant une rotation naturelle de la dégaine sans aucune torsion, problème récurrent depuis les coeurs et autres broches scellées.
Malheureusement il semble que bien peu de grimpeurs et d’équipeurs (et de décideurs) ait une quelconque compétence en simple mécanique.
On nous rebat les oreilles avec les histoires de mousquetons qui s’ouvrent mais n’avez-vous jamais vu un mousqueton en porte-à faux (horizontal) dans une broche ? Et un mousqueton exploser ? dans le premier cas, il vous suffit de ne pas prendre de mousquetons coudés, dans l’autre vous êtes baisés !
Les broches, c’est de la merde ! :slight_smile:

NB: pour les réponses insultantes, essayez de vous grouper !!

Posté en tant qu’invité par lolita:

il ont mi quoi comme broche?

Posté en tant qu’invité par thomas:

le rééquipement se fait en goujons inox de 12

Posté en tant qu’invité par Olivier:

Cela fait qques semaines sans nouvelles, qqu’un peut me dire ou en est le réequipement ?

Merci