Posté en tant qu’invité par Goéric:
HHmmm le temps que j’écrive ce message et Spirit m’a devancé …
Je pense que la vidéo vient d’ici à l’origine :
http://www.orbeclimbing.com/climbing_news/news_stories/3_3_04_petermanwhipper_truth.html
Voici le commentaire que l’on peut lire sur ce site :
The PeterManWhipper - Truth Be Told
The climber’s name is Peter DeSalvo. He attends school at the University of Colorado in Boulder and he says this giant whipper « scared the **** out of me. » Nevertheless, he’s alive and climbing hard two years after the incident. Peter took his massive whipper working a classic 5.13 in Rifle, CO … and he’s not the first. Sources say this wicked fall is common because the crux clip is so hard that it’s « easier to skip than to clip ».
A few forums have popped up discussing whether or not Pete is dead. The truth is, he’s just a little flustered. He brushed the trees and may have almost had a stroke, but it sure made for some crazy footage.
Il semblerait donc que le gars était bien assuré mais qu’il n’a pas cliffé un point parce qu’il est vraiment trop difficile à mettre … d’où le méga plomb mais apparemment sans conséquences (d’après le commentaire, pas la vidéo
). Finalement il me semble que la compression de la vidéo est telle que la corde a simplement « disparu » (elle devait déjà être difficilement visible à la base) …
Goéric